Tur til Oscarsborg-14.09.2023

Dagstur til Oscarsborg torsdag 14. september!
Torsdag 14. september inviterer vi til heldagstur til Oscarsborg Festning i Drøbaksundet. Vi utvider sporet fra Kjøkøy Fort som vi besøkte 9. august. Det blir buss fra Fredrikstad Biblioteket kl. 9.30, og vi har guidet omvisning kl. 12.30. Ferge fra Drøbak bringer oss til målet.

Bussen kan ikke kjøre helt fram til ferga, derfor må vi gå noen meter. Det samme gjelder jo hele omvisningen. Vel tilbake i Drøbak blir det middag på Miramar restaurant med utsikt til sjøen. Historielaget sponser turen med kr 10.000.

Det kan være lurt å ta med litt mat og drikke – da middagen først blir ca.15.30. Ellers er det også kafé på selve festningsholmen samt i den idylliske lille byen. Vi har plass til 35 personer. Første mann til mølla – prinsippet gjelder. Dersom det blir ledig plass etter dato for påmelding og betaling, blir det mulig å ta med venner eller medlemmer fra andre historielag.

Turen koster kr 400 for medlemmer – eventuelt ikke-medlemmer betaler kr 500. Påmelding til
Inger-Torill Solberg, sms 480 55 992 – itsol@online.no
Gulli Martinsen, sms 922 04 584 – gulm@fredrikstad.kommune.no

Påmelding og betaling innen 4. september til konto: 1040.28.11213.
Beste hilsen fra Styret i Kråkerøy Historielag

Bildet er fra Oscarsborg sin nettside