Årsmøte 14.02.2018.

Kjære medlemmer og interesserte.

Januar er snart over med vinter, snø og is –samt regn og vinterstormer.
Styret vil ønske dere alle et godt, nytt år med god helse og fine opplevelser.

Først på historielagets program er årsmøte; onsdag 14.februar kl.18.30 på Gamle Smertu skole. På dagsorden står lovbestemte saker som årsberetning, regnskap og valg. Forslag til styret meldes innen 5.februar.

Men aller først vil Anne Sagberg fortelle og vise bilder fra sin vakre bok Isegran –en perle i Fredrikstad som ble utgitt før jul. Forfatteren er selv ivrig med i dugnadsgjengen i renessansehagen og bor på Kråkerøy. Innimellom blir det tid til å nyte vår tradisjonelle julekake, samt kaffe og loddsalg.

Møtene videre i vårsemesteret er satt til, 14.mars, 18. april samt vårstevne med 40-års jubileumsfeiring den 23.mai. Tidspunkt og sted er ennå ikke fastsatt.

Årbok 2017 har blitt tatt godt imot og positivt omtalt både i Demokraten og Fredrikstad Blad.   Den ble trykket i 400 eksemplarer og er fortsatt til salgs på Shell, Kråkerøy Blomster samt på Butterfly. Den selges også hos Libris i Nygaardsgata.

Slektsforskningen på Minemagasinet Isegran forsetter som før med treff hver mandag. Kontaktperson er Lisbeth Buskoven tlf : 92432694. Har du gamle historier eller kulturminner fra øya på lager, er du også hjerteligvelkommen.

Vår hjemmeside finner du på Kraakeroyhistorielag.no. Hjemmesiden er nå godt i varetatt av Roger Kjellvik, som er mannen bak ”Du vet du er fra Kråkerøy … ” der gamle og nye bilder og historier fra øya stadig legges ut. Facebooksiden har lederen ansvaret for.

Med vennlig hilsen fra styret i Kråkerøy Historielag:
Inger-Torill Solberg, leder tlf. 48055992, Finn G. Engebretsen, sekretær tlf.951 79 553, styremedlemmer, Anne-Lise Dahl, kasserer, tlf. 41121 680 ,Knut Lileng , tlf.976 82 147, Tore Kristoffersen tlf. 41019428 og Svein Hansen,tlf. 907 64 526,
Varamedlemmer Unni Lindbergtil, 976 88 093og Svein Gustavsen, tlf 90070815

Dette innlegget ble publisert i Medlemsmøter. Bokmerk permalenken.