Medlemsmøte med årsmøte 12.02.2020

Kjære medlemmer og interesserte.

Innbydelse til medlemsmøte med årsmøte 2020.

Riktig godt nytt år, ønskes dere alle! Og velkommen til et nytt år med flere historier om øya vår og annen nyttig historiekunnskap. Vi fortsetter våre møter i KIL sitt klubbhus, der vårt første møte i det nye året er:

Onsdag 12. februar 2020 – kl.18.30.

I år feirer Norsk Lostjeneste 300 år. I den forbindelse får vi besøk av tidligere los Arild E. Syvertsen, som før pensjonsalderen var ansatt i kystverket i 27 år, med stasjonering på Hvaler.

Etter pause og loddsalg er det tid for Årsmøte. Den som har anledning bes om å ta med egne sakspapirer. Disse vil bli lagt ut på hjemmesiden og facebooksiden. Forslag til årsmøte må være styret i hende innen 05.02.2020 Vi minner om at gevinster til utlodningen er kjærkomment.

Vi vil fra i år opprette egen billedbank og inviterer medlemmer til å sende eller levere oss interessante bilder for skanning. Det er ønskelig at bildene kan videresendes og oppbevares Nasjonalbibliotekets bank. Der er de trygge.

Møtene for våren vil bli 25. mars og 22. april, mens vi vil besøke Drengestua 3.juni. På for-/ ettersommer vil vi arrangere en bli -kjent- tur på Langøya, der Svein Skahjem viser vei.

Salget av årboka 2019 har gått fint, men vi har fortsatt en del eksemplarer igjen. I disse dager er redaksjonskomiteen i gang igjen med planer for neste årbok. Fortsatt har vi vårt kontor på Minemagasinet på Isegran, der det er Slektsgransking den 1. mandag i hver måned.

For styret
Inger-Torill Solberg

FORSLAG TIL ÅRSMØTET FRA STYRET I KRÅKERØY HISTORIELAG

Kontingenten heves med 50 kr. pr. person. Dette innebærer at: Enkeltmedlemmer betaler kr. 250 pr. år Ektepar/samboere betaler kr. 400 pr. år.

BEGRUNNELSE:
Det er flere år siden kontingenten for medlemskap i historielaget ble regulert. Historielaget ønsker å styrke kapitalen etter flere år med store utgifter. Vi ønsker også fortsatt å kunne tilby medlemmene et variert og godt program i løpet av året. Årboka vil fortsatt være gratis for medlemmene. Fredrikstad, 20. januar Med vennlig hilsen Styret

Dette innlegget ble publisert i Medlemsmøter. Bokmerk permalenken.