Årsmøte 20.02.2019

ÅRSMØTE I KRÅKERØY HISTORIELAG

Kjære medlemmer og interesserte!

Velkommen til et nytt år med historielaget på øya vår. Vårt første møte denne sesongen er årsmøtet onsdag 20. februar kl. 18:30 på Kråkerøy Idrettslags Klubbhus. Som vanlig blir det kaffe, julekake og utlodning.

Da den annonserte foredragsholderen måtte melde forfall, stiller vi med nytt navn og et emne som skulle interessere mange. Tidligere skipsingeniør fra NTH, Leif Arthur Andersen, forteller og viser bilder fra Værste og tiden han var ansatt der. FMV var i sin tid en av landets største arbeidsplasser hvor det på det meste var ansatt omtrent 2500 personer.

Etter pause og loddsalg er det tid for årsmøtet. Vi ber de som har anledning om å ta med egne sakspapirer. Møtene for våren vil bli 20. mars og 24. april i KILs lokaler, mens vi vil besøke Drengestua 22.mai.

Vi prøver å arrangere en fellestur sammen med de andre historielagene og Museets Venner i 2. halvdel av juni. Turen vil gå til Vitlycke Museum i Tanum i Sverige en ukedag. Museet har cirka 600 helleristninger og mye annet interessant å by på.

Ellers er det gått bra med salget av årboka 2018, men vi har fortsatt en del eksemplarer igjen. I disse dager er redaksjonskomiteen i gang igjen med planer for neste årbok. Her tar vi gjerne imot nye skribenter som har en historie å fortelle.

Vi jobber også med saken om endelig kontorleie, og håper dette vil være i havn i løpet av våren. Når det gjelder logoen denne gang, er den kun tenkt som et forslag eller et diskusjonstema om endring av logoen vår. Gevinster til utlodningen er kjærkomment.

Kråkerøy 8.2.2019
Vennlig hilsen for styret
Inger-Torill Solberg
Leder.

Styret i Kråkerøy Historielag Inger-Torill Solberg, leder tlf. 48055992, Grete Nygren Rognes, sekretær tlf.99448885, Styremedlemmer; Tore W. Kristoffersen tlf. 41019428 ,Wenche Jensen, tlf.98802403, Ragnhild Andersen Røed , tlf. 45630495 og Gro Hedvig Svensen tlf. 99439883 Varamedlemmer: Inger Brynildsen tlf.95798593 og Inger Sogn Olsen tlf. 48607912

Dette innlegget ble publisert i Medlemsmøter. Bokmerk permalenken.